13.4.2022

Lyhytkurssit jatkuvat toukokuussa!

Viestintä ja markkinointi
Helsingin kaupunki
Helsingin kaupungin lyhytkurssit jatkuvat toukokuussa kattavampana kuin koskaan aiemmin sisällä, ulkona ja vedessä. Lyhytkursseille ilmoittautumisessa on käytössä järjestelmä, joka tekee kursseille ilmoittautumisesta aiempaa helpompaa. Aiemmasta poiketen ilmoittautumista varten ei tarvita erillistä tunnistautumista, vaan ilmoittautuminen onnistuu muutamalla klikkauksella.

Lyhytkurssit täydentävät aiempaa kurssitarjontaa. Lyhytkurssivalikoimassa on tarjolla muun muassa foam roller -kurssi, kuntosalistartti, ulkotreeniä, vesijuoksua, circuitia, kahvakuulailua, porrastreeniä, kehonhuoltoa, kunto- ja sauvakävelyä, voimajumppaa sekä vesitreeniä. Lyhytkursseja järjestetään Itäkeskuksessa, Kampissa, Pirkkolassa, Latokartanossa, Roihuvuoressa, Töölössä, Myllypurossa, Paloheinässä, Punavuoressa, Jakomäessä ja Oulunkylässä. Kurssit sopivat kaiken tasoisille kuntoilijoille. Kurssien hinta on 15€/kurssi. Kurssimaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Toukokuussa alkavat lyhytkurssit:

Foam Roller -lyhytkurssi
Itäkeskuksen uimahalli
Maanantaisin 2.5.-30.5. klo 9.00-9.50
Toiminnallinen kehonhallinta ja huoltotunti, jossa välineenä
käytetään apuna foam rolleria (pilatesrullaa). Tunti haastaa kehoa erilaisilla tasapainoasennoilla, lisää liikkuvuutta ja
rentouttaa lihaksia.
Lue lisää ja ilmoittaudu (linkki)

Sauvakävely-lyhytkurssi
Itäkeskuksen uimahalli
Maanantaisin 2.5.-30.5. klo 9.30-10.30
Ohjattu sauvakävelylenkki ulkona. Tunti sisältää alkulämmittelyn, sauvakävelytekniikan opettelua ja reipasta kävelyä, lihaskuntoliikkeitä, tasapainoharjoitteita sekä loppuvenyttelyt. Voit ottaa omat kävelysauvat mukaan, tai lainata. Tapaaminen liikuntapaikan edessä tunnin alussa.
Lue lisää ja ilmoittaudu (linkki)

Seniorikuntosalistartti -lyhytkurssi
Yrjönkadun uimahalli
Maanantaisin ja keskiviikkoisin 2.5.-16.5. klo 13.00-14.00
Kurssilla opetellaan kuntosaliharjoittelun perusteita ja tutustutaan kuntosalilaitteiden käyttöön. Kurssi antaa valmiudet itsenäisen kuntosaliharjoittelun aloittamiseen.
Lue lisää ja ilmoittaudu (linkki)

Ulkotreeni -lyhytkurssi
Pirkkolan ulkokuntosali

Maanantaisin 2.5.-30.5. klo 14.00-15.00
Lihaskuntotunti ulkona. Tunti koostuu vaihtelevasti mm. kehonpainoharjoittelusta, vapaaharjoittelusta ja kiertoharjoittelusta. Harjoitus kehittää koko kehon voimaa ja lihaskestävyyttä. Tunti sisältää alkulämmittelyn ja loppuvenyttelyn.
Lue lisää ja ilmoittaudu (linkki)

Ulkotreeni -lyhytkurssi
Latokartanon liikuntapuisto
Maanantaisin 2.5.-30.5. klo 17.30-18.30
Lihaskuntotunti ulkona. Tunti koostuu vaihtelevasti mm. kehonpaino- ja kiertoharjoittelusta sekä intervalleista. Harjoitus kehittää koko kehon voimaa ja lihaskestävyyttä. Tunti sisältää alkulämmittelyn ja loppujäähdyttelyn. Mukaan tarvitset sään mukaisen ulkoliikuntavarustuksen ja juomapullon.
Lue lisää ja ilmoittaudu (linkki)

Ulkotreeni -lyhytkurssi
Roihuvuoren liikuntapuisto

Tiistaisin 3.5.-31.5. klo 10.30-11.30
Tunnilla hyödynnetään ulkokuntosalin laitteita. Tunti sisältää alkulämmittelyn, laiteopastuksen, treeniosuuden sekä loppuvenyttelyn.
Lue lisää ja ilmoittaudu (linkki)

Vesijuoksu -lyhytkurssi
Itäkeskuksen uimahalli
Tiistaisin 3.5.-31.5. klo 10.00-10.30
Syvänveden vesijuoksussa jalat eivät yllä pohjaan vaan opit kelluvassa ”olotilassa” tehokkaaseen vartalon hallintaan. Tunnilla käytetään apuna vesijuoksuvöitä ja muita välineitä, jolloin saat liikkeisiin enemmän tehoa.
Lue lisää ja ilmoittaudu (linkki)

SenioriCircuit -lyhytkurssi
Töölön kisahalli
Tiistaisin 3.5.-31.5. klo 11.10-12.00
Tunti koostuu koordinaatiota ja liikkuvuutta parantavasta alkulämmittelystä, treeniosuus koostuu koko vartalon kiertoharjoittelusta sekä tunnin lopussa jäähdytellään ja venytellään.
Lue lisää ja ilmoittaudu (linkki)

Kahvakuula -lyhytkurssi
Itäkeskuksen uimahalli
Tiistaisin 3.5.-31.5. klo 12.00-12.50
Kahvakuulatunti kehittää lihasvoimaa, kestävyyttä sekä tasapainoa. Välineenä eri painoisia kahvakuulia. Harjoituksissa tehdään kokonaisvaltaisia ja monipuolisia liikkeitä, joissa harjoitetaan useaa lihasryhmää kerralla.
Lue lisää ja ilmoittaudu (linkki)

Kuntosalistartti -lyhytkurssi
Liikuntamylly
Tiistaisin 3.5.-31.5. klo 13.00-14.00
Kurssilla opetellaan kuntosaliharjoittelun perusteita ja tutustutaan kuntosalilaitteiden käyttöön. Kurssi antaa valmiudet itsenäisen kuntosaliharjoittelun aloittamiseen.
Lue lisää ja ilmoittaudu (linkki)

Ulkotreeni -lyhytkurssi
Latokartanon liikuntapuisto

Tiistaisin 3.5.-31.5. klo 13.30-14.30
Lihaskuntotunti ulkona. Tunti koostuu vaihtelevasti mm. kehonpainoharjoittelusta ja kiertoharjoittelusta. Harjoitus kehittää koko kehon voimaa ja lihaskestävyyttä.
Lue lisää ja ilmoittaudu (linkki)

Syke/Core -lyhytkurssi
Pirkkolan uimahalli
Tiistaisin 3.5.-31.5. klo 15.00-15.50
Tunnilla nostetaan sykettä askeltaen sekä tehden erilaisia sykettä nostattavia liikkeitä sekä haastetaan kuntoa Core eli keskivartaloon painottuvalla treenillä. Tunti soveltuu sekä työikäisille että senioreille.
Lue lisää ja ilmoittaudu (linkki)

Porrastreeni -lyhytkurssi
Paloheinän kuntoportaat

tiistaisin 3.5.-31.5. klo 15.00-16.00
Tunnilla tehdään monipuolisesti erilaisia liikkeitä portaita hyödyntäen. Tunnilta saat vinkkejä myös omatoimiseen harjoitteluun.
Lue lisää ja ilmoittaude (linkki)

Porrastreeni -lyhytkurssi
Myllypuron Alakivenpuiston kuntoportaat
Keskiviikkoisin 4.5.-1.6. klo 9.30-10.30
Tunnilla tehdään monipuolisesti erilaisia liikkeitä portaita hyödyntäen. Tunnilta saat vinkkejä myös omatoimiseen harjoitteluun.
Lue lisää ja ilmoittaude (linkki)

Kehonhuolto -lyhytkurssi 
Itäkeskuksen uimahalli
Keskiviikkoisin 4.5.-1.6. klo 12.00-12.50
Kokonaisvaltainen lihasten hyvinvointia lisäävä tunti. Tunnilla tehdään monipuolisesti liikkuvuutta lisääviä ja kehoa avaavia liikkeitä sekä kehonhallintaa.
Lue lisää ja ilmoittaude (linkki)

Kuntokävely -lyhytkurssi
Pirkkolan liikuntapuisto
Keskiviikkoisin 4.5.-1.6. klo 14.30-15.20
Ohjattu kävelylenkki ulkona. Tunti sisältää kävelyn lisäksi mm. lihaskuntoliikkeitä, tasapainoharjoitteita ja loppuvenyttelyt.
Lue lisää ja ilmoittaude (linkki)

SenioriUlkoliikunta -lyhytkurssi
Tehtaanpuiston kenttä
Torstaisin 5.5.-2.6. (ei 26.5.) klo 12.10-13.00
Tunti koostuu yhteisestä alkujumpasta, kävelyä sauvoilla tai ilman, lihaskuntoliikkeitä ja venyttelyä. Jumpan ja kävelyn osuus vaihtelee eri kerroilla.
Lue lisää ja ilmoittaude (linkki)

Seniorisauvakävely-lyhytkurssi
Töölön kisahalli
Torstaisin 5.5.-2.6. (ei 26.5.) klo 13.00-14.00
Ohjattu sauvakävelylenkki ulkona. Tunti sisältää alkulämmittelyn, sauvakävelytekniikan opettelua ja reipasta kävelyä, lihaskuntoliikkeitä, tasapainoharjoitteita sekä loppuvenyttelyt.
Lue lisää ja ilmoittaude (linkki)

Vesitreeni -lyhytkurssi
Jakomäen uimahalli
Torstaisin 5.5.-2.6. (ei 26.5.) klo 14.15-15.00
Vesitreeni on tehokasta, helppoa ja kokonaisvaltaista harjoitteluja vedessä välineillä ja ilman.
Lue lisää ja ilmoittaude (linkki)

Foam Roller -lyhytkurssi
Liikuntamylly
Perjantaisin 6.5.-3.6. klo 9.00-9.50
Toiminnallinen kehonhallinta ja-huoltotunti, jossa välineenä käytetään apuna foam rolleria (pilatesrullaa).
Lue lisää ja ilmoittaude (linkki)

Kuntosalistartti -lyhytkurssi
Oulunkylän liikuntapuisto
Perjantaisin 6.5.-3.6. klo 9.00-10.00
Kurssilla opetellaan kuntosaliharjoittelun perusteita ja tutustutaan kuntosalilaitteiden käyttöön. Kurssi antaa valmiudet itsenäisen kuntosaliharjoittelun aloittamiseen.
Lue lisää ja ilmoittaude (linkki)

Voimajumppa -lyhytkurssi 
Latokartanon liikuntahalli
Perjantaisin 6.5.-3.6. (ei 20.5.) klo 9.30-10.20
Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskuntoharjoittelusta ja palauttavasta venyttelystä.
Lue lisää ja ilmoittaude (linkki)

Circuit-treeni -lyhytkurssi 
Oulunkylän liikuntapuisto
Perjantaisin 6.5.-3.6. klo 10.00-10.50
Tunti koostuu koordinaatiota ja liikkuvuutta parantavasta alkulämmittelystä, treeniosuus koostuu koko vartalon kiertoharjoittelusta sekä tunnin lopussa jäähdytellään ja venytellään.
Lue lisää ja ilmoittaude (linkki)

Kahvakuula -lyhytkurssi
Liikuntamylly
Perjantaisin 6.5.-3.6. klo 10.00-10.50
Kahvakuulatunti kehittää lihasvoimaa, kestävyyttä sekä tasapainoa.
Lue lisää ja ilmoittaude (linkki)

Circuit-treeni -lyhytkurssi 
Latokartanon liikuntahalli
Perjantaisin 6.5.-3.6. (ei 20.5.) klo 10.30-11.20
Tunti koostuu koordinaatiota ja liikkuvuutta parantavasta alkulämmittelystä, treeniosuus koostuu koko vartalon kiertoharjoittelusta sekä tunnin lopussa jäähdytellään ja venytellään.
Lue lisää ja ilmoittaude (linkki)

Kehonhuolto -lyhytkurssi 
Oulunkylän liikuntapuisto
Perjantaisin 6.5.-3.6. klo 11.00-11.50
Tunnilla tehdään monipuolisesti kehoa avaavia ja liikkuvuutta lisääviä liikkeitä sekä kehonhallintaa.
Lue lisää ja ilmoittaude (linkki)

Kuntosalistartti -lyhytkurssi
Latokartanon liikuntahalli
Perjantaisin 6.5.-3.6. (ei 20.5.) klo 11.30-12.30
Kurssilla opetellaan kuntosaliharjoittelun perusteita ja tutustutaan kuntosalilaitteiden käyttöön. Kurssi antaa valmiudet itsenäisen kuntosaliharjoittelun aloittamiseen.
Lue lisää ja ilmoittaude (linkki)

Ulkovoima -lyhytkurssi
Perjantaisin 6.5.-3.6. klo 12.15-13.05
Oulunkylän liikuntapuisto
Tunti sisältää alkulämmittelyn, lihaskuntoliikkeitä ja venyttelyn. Tunnilla saatamme käyttää erilaisia välineitä teeman mukaisesti.
Lue lisää ja ilmoittaude (linkki)

Lisätiedot lyhytkursseista koottu myös ilmoittautumissivustolle (linkki)

Helsingin liikuntakursseilla noudatetaan voimassa olevia viranomaisohjeita sekä terveysturvallisuustoimia. Tutustu Helsingin voimassa oleviin keskeisiin suosituksiin ja rajoituksiin täällä (linkki)

Viimeisimmät artikkelit