04.9.2020

Uudistetulla Olympiastadionilla Helsinki Liikkuu -päivät

Markkinointi ja viestintä
Helsingin kaupunki
Suomen legendaarisimmalla ja täysin uudistuneella tapahtuma-areenalla Olympiastadionilla järjestetään Helsinki Liikkuu -päivät 21.−24. syyskuuta. Neljän päivän aikana on mahdollisuus päästä tutustumaan ja liikkumaan Olympiastadionin maanalaisiin sisäliikuntatiloihin, joista käytössä ovat liikuntasali 1 (koko 977 m²), liikuntasali 2 (koko 565 m²) ja liikuntasali 3 (koko 321 m²). Jokaisena neljänä päivänä tarjolla on erilaista ohjattua liikunnallista ohjelmaa niin lapsille, nuorille, perheille kuin aikuisillekin.

Olympiastadionin liikuntasali 1. Kuva: Stadion-säätiö/Wellu Hämäläinen

Helsinki Liikkuu -päivien ohjelmassa valittavana on alakoululaisten EasySport-liikuntaa, syke- ja voimatreeniä aikuisille, cheerleadingiä, temppuhulinoita ja perhevoimistelua lapsiperheille, akrobatiaa ja temppuilua lapsille sekä kehonhallinta- ja tanssijumppaa aikuisille. Torstaina 24.9. on erikoisaamupäivä, jolloin luvassa on perheliikuntaa, salibandyä, voimistelua ja lopuksi ulkona niin sanotulla tapahtumatorilla keppihevosrata ja jopa ponit Adele ja Rauha, joita pääsee rapsuttelemaan ja kuvaamaan!

Olympiastadionin tornilta on opastus kohti maanalaisia sisäliikuntatiloja, ja lastenvaunujen parkki sijaitsee stadionin ulkopuolella. Koronarajoitusten ja viranomaismääräysten johdosta Olympiastadionilla on mahdollista vierailla vain ennakkoon hankituilla pääsylipuilla, jotka voi hankkia lippu.fi:stä pelkällä yhden euron käsittelymaksun hinnalla. Jokaiselle Olympiastadionin Helsinki Liikkuu -päivän erilliseen tuntiohjelmaan on hankittava lippu.fi:stä oma pääsylippu. Pääsyliput nyt lunastettavissa ja niitä tarjolla vain rajoitettu määrä, joten toimi nopeasti!

Olympiastadionin Helsinki Liikkuu -päivien ohjelma:

Maanantai 21.9.

klo 16.30-17.30, Sali 1, lippumäärä 125
Tunnin nimi: EasySport -temppuilu
Tuntisisältö: Matalan kynnyksen liikuntaa alakouluikäisille. EasySport -temppuilutunneilla harjoitellaan erilaisia temppuja omalla keholla temppuratoja hyödyntäen, lisäksi pelataan ja leikitään yhdessä.
Ohjaus: Helsingin kaupunki

klo klo 17.00-17.50, Sali 3, lippumäärä 50
Tunnin nimi: Syketreeni aikuisille
Tuntisisältö: Sykettä nostattava jumppa aikuisille.
Ohjaus: Helsingin kaupunki

klo 18.10-19.00, Sali 1, lippumäärä 125
Tunnin nimi ja sisältö: Toiminnallinen voimatreeni aikuisille
Ohjaus: Helsingin kaupunki

Tiistai 22.9.

klo 16.00-16.50, Sali 1, lippumäärä 125
Tunnin nimi: Cheerleadingia lapsille 
Tuntisisältö: Akrobatian ja hyppyjen alkeita asiantuntevassa opetuksessa. Tunti koostuu lämmittelystä, kehonhallinnasta, hypyistä ja käsiliikkeistä.
Ohjaus: Funky Team ry

 klo 16.15-17.05, Sali 3, lippumäärä 50
Tunnin nimi: Perhevoimistelutunti
Tuntisisältö: Vanhempi-lapsi -voimistelutunnilla harjoitellaan pariliikkeitä yhdessä lapsen kanssa leikin avulla.
Ohjaus: Elise Gymnastics ry

klo 17.00-17.50, Sali 1, lippumäärä 125
Tunnin nimi: Cheerleadingia aikuisille (yli 16 -vuotiaat)
Tuntisisältö: Akrobatian ja hyppyjen alkeita asiantuntevassa opetuksessa. Tunti koostuu lämmittelystä, kehonhallinnasta, hypyistä ja käsiliikkeistä.
Ohjaus: Funky Team ry

klo 17.15-18.05, Sali 3, lippumäärä 50
Tunnin nimi: Akrobatiaa ja temppuilua lapsille (7-12 -vuotiaat)
Tuntisisältö: Tunnilla tutustutaan akrobatiavoimistelun perusteisiin.
Ohjaus: Elise Gymnastics ry

klo 18.10-19.00, Sali 1, lippumäärä 125
Tunnin nimi: Kehonhallinta jumppa aikuisille
Tunnin sisältö: Kehonhallintaa ja kehonhuoltoa aikuisille, voima- ja tasapainoharjoittelua sekä venyttelyä. Ohjaus: Elise Gymnastics ry

Keskiviikko 23.9.

klo 16.30-17.30, Sali 1, lippumäärä 125
Tunnin nimi: Temppuhulinat, matalan kynnyksen toimintaa lapsiperheille
Tunnin sisältö: Tunnilla voit juosta, leikkiä, temppuilla radalla tai pelailla yhdessä perheen ja ohjaajan kanssa. Käytössä on erilaisia liikuntavälineitä, jotka ovat vapaasti käytettävissä.
Ohjaus: Helsingin kaupunki

klo 16.45-17.35, Sali 3, lippumäärä 50
Tunnin nimi: Cheerleading
Tuntisisältö: Kilpa-cheerleadingin tutustuminen kaiken ikäisille tytöille ja pojille, miehille ja naisille.
Tule kokeilemaan ihmispyramideja ja nostojen perusteita sekä oppimaan uusia akrobatiataitoja kilpa-cheerleadingseura HAC pisteellä!
Ohjaus: Helsinki Athletics Cheerleading HAC ry

klo 18.10-19.00, Sali 1, lippumäärä 125
Tunnin nimi: Tanssillinen jumppa
Tuntisisältö: Reipas ja tanssillinen sykettä kohottava tunti, lihaskuntoa ja loppuvenyttely.
Ohjaus: Helsingin kaupunki

Torstai 24.9.

Aamupäivän tuntien nimi: Perheliikuntaa, salibandya, voimistelua, keppihevosia ja poneja
Aamupäivän sisältö: 1,5 tuntia aika kiertää toimintapisteet: temppuhulinat, salibandypelailua, voimistelupiste rytmisen voimistelun välineillä sekä lopuksi ulkona tapahtumatorilla keppihevosrata sekä Adele ja Rauha -ponien rapsutusta.
Lippumäärä / lähtö: 50
Salit 1-3 ja pohjoinen tapahtumatori
Ohjaus: Helsingin kaupunki, EräViikingit ry, salibandyn MM 2020 -organisaatio, Elise Gymnastics ry, Helsinki International Horse Show
Kellonajat / lähdöt (á 50 lippua)
klo 9.00, klo 9.30, klo 10.00, klo 10.30, klo 11.00, klo 11.30

klo 16.30-17.20, Sali 3, lippumäärä 50
Tunnin nimi:
Temppuvoimistelu (7-12 -vuotiaat)
Tuntisisältö: Telinevoimistelun jekkukoulutunti. Telinevoimistelun perustaitoihin tutustumista, temppuja ja koordinaatiota sekä ketteryyttä harjoittavia toimintoja 7-12 -vuotiaille tytöille ja pojille.
Ohjaus: Voimisteluseura Helsinki ry 

klo 17.40-18.30, Sali 3, lippumäärä 50
Tunnin nimi: Temppuvoimistelu (3-6 -vuotiaat)
Tuntisisältö: Telinevoimistelun jekkukoulutunti. Telinevoimistelun perustaitoihin tutustumista, temppuja ja koordinaatiota sekä ketteryyttä harjoittavia toimintoja 3-6 -vuotiaille tytöille ja pojille
Ohjaus: Voimisteluseura Helsinki ry   Huomioithan, että Olympiastadionin sisäliikuntatilojen pukukoppien suihkutilat eivät ole käytössä Helsinki Liikkuu -päivinä.

Ohjeita ja ohjeistuksia tapahtumiin osallistujille:

Korostamme jokaisen osallistujan omaa vastuuta noudattaa Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ja muiden viranomaisten ohjeita hygieniasta ja muista järjestelyistä, joilla viruksen leviämistä ehkäistään. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, (thl.fi) seuraa valtakunnallista ja kansainvälistä tilannetta ja antaa ohjeita tartuntojen ehkäisyssä.

– Älä tule sairaana.
– Noudata hyvää käsi- ja yskimishygieniaa sekä vältä lähikontakteja muihin ihmisiin.
– Pidä turvaväli henkilökuntaan ja muihin asiakkaisiin.
– Käytä käsidesiä ennen liikuntasaleihin siirtymistä ja sieltä poistuttuasi. Käsidesiä on saatavilla liikuntapaikassa.
– Vaihda sisäliikuntavaatteet ennen liikuntapaikalle saapumista. Pukuhuoneet eivät ole käytössä.
– Osallistujamäärissä on otettu huomioon ryhmäliikuntatilan koko. Liikuntaryhmien osallistujamääriä on rajoitettu normaalia pienemmäksi, jotta turvavälit säilyvät.
– Seuraathan myös paikan päällä liikuntapaikkakohtaisia ohjeita.
– Toimi tämän linkin hel.fi/helsinki/korona-fi ohjeiden mukaan, jos epäilet saaneesi koronavirustartunnan.
– On suositeltavaa ottaa mukaan oma jumppa-alusta/iso pyyhe ja hikipyyhe.
– Hygieniasyistä tunneilla vältetään liikuntavälineiden ylimääräistä käyttöä.
– Välineitä käytettäessä on tärkeää käyttää käsidesiä ennen ja jälkeen tunnin. Joissakin tapauksissa välineet, esim. kahvakuulat desinfioidaan käytön jälkeen ohjaajan ohjeistuksen mukaan.

Rajoituksia voidaan muuttaa ja päivittää tarpeen mukaan, mikäli tilojen turvallinen käyttö sitä edellyttää. Toivomme asiakkailta ymmärrystä ja pyydämme jokaista huomioimaan poikkeustilanteesta aiheutuvat erityisjärjestelyt. Olympiastadionin Helsinki Liikkuu -päivien ohjelma voi muuttua.

Mukavia liikuntahetkiä Olympiastadionilla ja turvallista syksyn alkua!

Kuvat: Stadion-säätiö/Wellu Hämäläinen, Helsingin kaupunki, iStock, Helsinki International Horse Show, EräViikingit

Viimeisimmät artikkelit